Hej.. Nou.. Ik heb mijn bestofte [
] boekje, f uit de kast gepakt, en hier komen dan eindelijk een aantal recepten. Je moet niet verkeerd reageren als 't niet lukt ofzo, want ze staan zo in 't boek, en ik weet niet of ze wel kloppen en of ze wel lekker zijn etc. !!
RIJSTWAFELS MET CHOCOLADEIngrediënten: - rijstwafels
- 4 reepjes chocolade à 25 gram
- 1/4 kopje melk
- 10 gram boter
- slagroom
Bereidingswijze:
1. Maak vier reepjes chocolade fijn en smelt ze au bain marie (pannetje in een heet water). [ tja, sorry, zo staat 't 'r!
]
2. Af en toe roeren. Als de chocolade gesmolten is doet u 1/4 kopje melk en 10 gram boter erdoor.
3. Ietsje laten afkoelen en dan met een lepel op de rijstwafel scheppen.
4. Goed laten afkoelen in de koelkast en eventueel een toefje slagroom erop spuiten.
APPELTAART
Ingrediënten
175 gram Glutafin witte bakmix
125 gram boter ( koud )
8 gram witte suiker
zout
1 ei
3 appels
1/2 zakje vanillesuiker
evt. rozijnen
Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 175 C.
1. Een springvorm van ongeveer 20 cm invetten of bakpapier gebruiken.
2 Boter in stukjes snijden en mengen met de bakmix suiker en zout.
3 Langzaam kneden tot een samenhangend deeg.
4 Als u het deeg gaat uitrollen kunt u het aanrecht iets natmaken, plastic huishoudfolie erop leggen en bestrooien met een beetje bakmix.
5 Voor de vulling appels schillen en in stukjes of plakjes snijden, bestrooien met witte suiker, kaneel en vanillesuiker, eventueel rozijnen erdoor mengen.
6 Als ude vorm bekleed en gevuld heeft met het appelmengsel, kunt u er nog reepjes van het deeg overheen leggen.
7 Bestrijken met losgeklopt ei met iets water en bestrooien met witte suiker.
8 Bakken in de vorm voorverwarmde oven gedurende ongeveer 1 uur (iets onder het midden van de oven).
9 Als de appeltaart uit de oven komt, kunt u de nog warme taart bestrijken met abrikozenjam.
SLAGROOMTAART
Ingrediënten:
200 gram Glutafin (witte) bakmix
200 gram suiker
8 eieren
1 gram geraspte citroenschil
2 tl bakpoeder
37 ml slagroom (met suiker)
kersenjam
1/2 potje kersen op sap
korrel cacao/chocolade
aardappelmeel
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 170 C.
1 Klop de eieren met de suiker en de citroenrasp zeer luchtig (5-7 minuten op de hoogste stand).
2 Vet twee (hartvormige) bakvormen in en bestuif ze met bakmix.
3 Zeef de bakmix met bakpoeder en voeg het aan het eiersuikermengsel toe
4 Roer het geheel luchtig door elkaar
5 Giet het deeg i/d twee bakvormen en bak ze gedurende 30 minuten gaar
6 Laat de taarten even afkoelen, haal ze uit de vormen en laat ze vervolgens nog verder afkoelen.
7 Snijd de taarten overdwars door midden, smer er jam tussen en leg de helfden weer op elkaar.
8 Smeer één taart van boven in met slagroom en leg de andere taart erop ( zo is er een taart met vier lagen ontstaan )
9 Smeer de bovenkant en zijkanten glad af met slagroom
10 Garneer de zijkanten met de korrelchocolade
11 Bespuit de bovenrand van de tart met slagroom en leg in het midden de uitgelekte kersen
12 bind het kersensap met wat aardappelmeel en bestrijk de kersen met het sap ( voor de glans )
KERSENTAART
Ingrediënten[/color]1 rol glutafin bescuit
150 gram boter
1/4 1 slagroom
1 pakje Monchou
1 blikje Jonker Fris kersenvlaaivulling
50 gram suiker
Bereiding
1 verkruimel de bescuits
2 smelt de boter
3 meng de biscuitkruimels met de gesmolten boter
4 verspreid dit mengsel over de bodem van een springvorm (ongeveer 24 cm) en druk de massa goed aan
5 zet de springvorm in de koelkast en laat de bodem gedurende ongeveer 1 uur opstijven
6 klop de slagroom met de suiker stijf
7 snij de Monchou in kleine stukjes
8 vermeng de slagroom met de Monchou en verdeel dit mengsel over de taartbodem
9 verdeel tenslotte de kersenvlaaivulling over de taart
10 bewaar de taart i/d koelkast
Nou.. Hier ben je nog wel f druk mee voor i/d keuken. Ik moet nu nog f Engels leren, dus vandaar dat ik stop. Er komen nog meer recepten..
WORDT VERVOLGD!!!!!!
Haha.. Succes en eetsmakelijk!!
Kus Lisa[/color]