Gerna op 2 april 2014
Ik heb een vraag naar de jongens en heren met klinefelter wat voor basisonderwijs jullie gevolgd hebben en/of jullie taalproblemen hadden. Mijn zoontje is nu 7 en heb op aanvraag van school een aanvraag voor een rugzakje lopen bij het rec2, zodat hij ambulante hulp op school kan krijgen. Nu echter krijg ik een telefoontje van het rec 2, dat de formulieren van school binnen zijn (en ze hebben alles een beetje aangedikt om het te krijgen hadden ze gezegd) en dat ze onze formulieren en die van de logopediste nog nodig hebben. Deze krijg ik morgen terug zodat ik ze op kon sturen. Maar deze mevrouw vertelde me dus dat de orthopedagoog het waarschijnlijk vindt dat hij geen ambulante hulp krijgt, maar dat hij geplaatst moet worden op een rec2 school. Ik ben het daar niet mee eens, aangezien hij enkel en alleen problemen met taal heeft, intelligentie is getest en is normaal, rekenen gaat goed, en in alles zit een stijgende lijn eigenlijk. Maar mij werd doodleuk verteld dat per 1 augustus alles veranderd wordt, en dat je als ouder dus eigenlijk niets meer te vertellen hebt, en als zij vinden dat je kind daar naar toe moet dan gebeurd dat ook. Dan zou hij dus naar Breda moeten, wat best ver weg is hiervandaan. Als er is met hem zou zijn, dan kan ik er niet eens snel naar toe, want ik heb geen auto. En mijns inziens is dit ook totaal niet nodig. Heb echt het gevoel dat ze het woord syndroom weer eens horen en ze weten totaal niet wat het nu eigenlijk inhoudt. Ben ik nu gek, of zijn zij nu gek. Ik weet het niet meer. Toen ik zei dan zet ik de hele procedure maar stil, dan maar geen hulp op school werd mij verteld dat hij dan alsnog waarschijnlijk geplaatst zou worden, want ouders hebben dus niets meer te vertellen, zij beslissen. Wat moet ik hier nu mee. Graag zoveel mogelijk meningen.