veerlebijsterveld op 18 februari 2015
Hee allemaal!
Mijn naam is Veerle, 21 jaar en bij mij weten ze sinds mijn vierde dat ik Coeliakie heb.
Het dieet gaat me goed af, 'ik weet niet beter' laten we maar zeggen.
Toch heb ik de laatste tijd vaak moeite met mijn intolerantie. Vooral met dorpjes, overal zit tarwezetmeel in, en dingen zoals pizza en broodjes.. Zou zo graag willen dat ik gewoon normaal kon eten!
Ik heb misschien nog wel een paar tips voor buiten de deur voor degene die dit willen
Ik heb hele fijne ervaringen met 'Bagels&Beans' een broodjeszaak (JA een broodjeszaak!!) waar je glutenvrij kunt eten. Voor €1,00 extra krijg je een glutenvrije bagel, je kunt vervolgens erop bestellen wat je wilt. Ze vragen als het goed is of je ook echt een intolerantie heb, anders zelf melden natuurlijk. Bij mij komen ze mijn bordje dan altijd met handschoenen aan brengen en ze maken nieuwe verpakkingen open. Als ze niet zeker weten of ik iets mag, doen ze het niet op mijn bagel. Super dus!!
Tip nummer 2 is de efteling!! Ik ben er laatst geweest en ik stond versteld! Ik heb superlekkere glutenvrije pannenkoeken gegeten bij polleke's keuken, en verder heb ik gelezen dat er op verschillende plaatsen glutenvrije friet en snacks te verkrijgen zijn. DIt is allemaal te vinden op de achterkant van de kaart die je bij de ingang krijgt. Ook kun je deze informatie vinden op de site. Zeker de moeite waard!
Voor de mensen uit de omgeving Eindhoven; in Deurne zit een grieks restaurant genaamd Kreta. super service en super eten! Hier weten ze van glutenvrij eten af en het is heerlijk! één van de medewerkers herkent mij altijd, ik hoef tegen haar niet eens meer te zeggen dat ik glutenvrij moet eten. echt heel fijn!
Verder nog een algemene tip, op de site van de NCV (Nederlandse Coeliakie Vereniging) zijn pasjes te vinden. Hierop staat beschreven wat coeliakie is en wat je wel en absoluut niet mag hebben. Deze pasjes zijn superhandig voor als je uiteten gaat of als iemand vraagt wat je hebt en je geen zin hebt om het verhaal (weer) te vertellen.
Deze pasjes zijn ook in verschillende talen te krijgen
Handig voor in het buiteland.
Ik hoor supergraag of jullie nog tips hebben!! vooral over buiten de deur eten.
Verder zou ik het ook gezellig vinden om met 'lotgenoten' te praten
Dus voel je vrij om een berichtje te sturen!
Groetjes!
Bericht gewijzigd op woensdag 18 februari 2015 17:48